woensdag 19 december 2018

‘I am Europe Convention’ 2019 // inschrijving geopend!

Brussel is het kloppende hart van de Europese democratie. De plek waar de politieke koers van ons continent wordt vormgegeven. Bepalend voor de vrede, veiligheid en voorspoed van 500 miljoen mensen.

Europa heeft het niet makkelijk gehad in de afgelopen jaren – van de eurocrisis tot Brexit, migratie en Oekraïne. Langetermijndenken maakte plaats voor crisismanagement. Maar hoe willen we dat het Europa van 2030 eruit gaat zien?

We moeten nu tijd maken voor gesprekken over belangrijke progressieve vraagstukken en de toekomst van ons continent. De diverse campagnes voor de Europese verkiezingen (23-26 mei) zijn nog niet begonnen en politieke programma’s zijn nog niet allemaal vastgesteld – dit geeft de ruimte om vrijuit met elkaar te spreken over Europa.

Daarom organiseert D66 op zaterdag 26 januari de I am Europe Convention 2019(Europa-congres) in Brussel, samen met andere pro-Europese partners zoals VOLT, Why Europe, The Good Lobby en the European Movement. De Convention is hét moment om bij elkaar te komen en ideeën uit te wisselen met mensen en organisaties die Europa een warm hart toedragen.

Ben jij erbij? Schrijf je nu in, het aantal plaatsen is beperkt! Waarom vraagt D66 een vrijwillige bijdrage voor de Convention? Dat leggen we hier uit.

Waar: BOZAR, Brussel
Wanneer: Zaterdag 26 januari, van 11:00 tot 18:00.

Op vrijdag 25 januari organiseren we een middagprogramma en natuurlijk een congresborrel! Het volledige programma volgt snel – hou hiervoor de website in de gaten.

De Convention wordt georganiseerd door het Bestuur van de Afdeling België & Luxemburg, het Bestuur van de Thema-afdeling Europa en het Landelijk Bestuur.