vrijdag 4 december 2020

TK-kandidatenpresentatie bij BE/LUX

Op 23 november boden we de kandidaten voor de Tweede Kamerverkiezingen een podium om hun Europa-standpunt te komen toelichten. Elk dossier heeft tegenwoordig immers een Europese dimensie! We waren dan ook zeer benieuwd hoe de kandidaten dit vanuit de invalshoek van hun eigen expertise zouden benaderen. Ruim 20 kandidaten gingen in op onze uitnodiging. Dank zij deze hoge opkomst en werd het een interessante en geanimeerde avond. Na de opening door onze voorzitter kregen kandidaten – verdeeld in 2 blokken –  allereerst de gelegenheid voor een pitch van 1 minuut; een flinke uitdaging om jezelf in zo korte tijd neer te zetten. Na elk blok was er voor leden tijd om vragen te stellen en met de kandidaten in gesprek te gaan. Eén van de vragenstellers was onze eigen delegatieleider in het Europees Parlement Sophie in’t Veld, die – vanzelfsprekend – met veel belangstelling luisterde naar de plannen van de kandidaten. Ook de thema-afdeling Europa was aanwezig in de persoon van Susanne Caarls.